fredag 3 juni 2011

Pyssel till barnrummet



Vimplar är ett måste i varje barnrum i lite lantlig stil, dessa är till sonens kommande rum. Jag är ingen höjdare på att sy men detta var enkelt och roligt så det är inte sista gången jag syr vimplar. Tygerna finns att hitta på Panduro.


Igår gjorde jag om dessa kartonger (bl.a. en skolåda) med hjälp av tapetprover, dessa tänkte jag kunde fyllas med diverse leksaker och andra saker i sonens rum. De skulle även bli fina som presentkartonger så släng inte bort era gamla skolådor och kartonger utan gör om dem :).

Idag har vi trängts med en massa folk på IKEA, kom bl.a. hem med en ny vardagsrumsmatta, bild på denna kommer senare. Jag "råkade" spilla jordgubbssmoothie på vår beiga ryamatta i morse så vi var bara tvugna att köpa en ny :). Jag har tänkt bryta av allt det vita här hemma med svart i ena hörnan av vardagsrummet. Blev även lite handdukshängare och hyllor till ena badrummet som vi har tänkt göra i ordning. Nu är det middagsdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar