onsdag 27 juni 2012

Att fylla regniga dagar

Vi är på Åland och har varit här sedan midsommarafton. Midsommarafton var solig och fin vilket var tur eftersom vi satt ute och åt! På midsommardagen fyllde min mormor 90 år, då öste regnet ner men vi var inne hos min moster, 48 personer, och åt smörgåstårta och fikade, visar en bild på fikabordet nedan, tyvärr hade det redan nallats lite innan jag hann ta kort på det :).

Vi försöker vara ute mycket trots det dåliga vädret, både regnar och är kallt. Igår var vi på Mariebad, ett stort badhus i Mariehamn så att barnen skulle få bada något åtminstone. Idag har mannen och sonen varit på det nya Sjöfartsmuseet i Mariehamn medan jag har slipat och målat på en byrå, ni ska få se bilder snart när den är klar. Idag skulle vi ha åkt på en utflykt och haft matsäck med men förhoppningsvis kommer vi iväg imorgon om vädret är bättre. Vi har det bra vädret till trots, är alltid skönt att vara ute på landet tycker jag....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar