lördag 17 december 2011

Ischoklad med vit choklad

Jag har i helgen gjort både vanlig ischoklad och provat en ny variant med vit choklad med smak av lime vilket var mycket gott. Gillar verkligen vit choklad! Tanken är att jag ska göra knäck också men jag drar mig lite för det då jag tycker att det är lite jobbigt att göra, varmt som f-n och svårt och kladdigt att få ner i formarna men knäck ska det bli ändå :).

Här kommer i alla fall receptet på den vita ischokladen, hittade det på Tasteline.

Ingredienser     60 st
200 g cocosfett
200 g vit choklad
Saft av en lime och skal av två

1. Smält kokosfettet i vattenbad, finhacka chokladen och rör ned den i
det varma kokosfettet.
2. Tillsätt saften från 1 lime. Håll upp allt i en tillbringare och fördela
jämnt i fina formar.
3. När ischokladen stelnat, riv skalet från 2 lime och dekorera med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar