lördag 21 juli 2012

Yoghurtglass

Denna vecka har vi inte gjort mycket alls, sonen hade hög feber i fem dagar i sträck så vi har mest hållt oss inomhus, ett virus bara enligt vårdcentralen. Nu är han i alla fall feberfri vilket är skönt. I torsdags tog jag en tur ut i skogen för att se om det fanns kantareller, det gjorde det men efter 40 min gav jag upp då jag blev fullständigt uppäten av mygg, har aldrig varit med om så mycket mygg i Stockholm förut. Jag hade självklart glömt myggsprayen som vanligt. Ska ge mig ut någon dag igen framöver och då med myggspray i högsta hugg!

Härom dagen gjorde jag en snabb och nyttigare glass med hallon och yoghurt. Receptet är som vanligt lite höftat, ni får tillsätta yoghurt efter hur ni vill att konsistensen ska vara, jag använde ganska lite yoghurt ändå då jag ville att den skulle vara lite sorbetaktig. Gott blev det i alla fall!

Yoghurtglass med hallon

200 g frysta hallon
Cirka 4-5 dl turkisk yoghurt
1 tsk socker

Mixa allt i en bunke och servera genast!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar