fredag 10 februari 2012

Vimplar/flaggspel

Så var det fredag igen, skönt! Denna vecka har det varit riktigt kallt, brrrr! I början av veckan kunde vi knappt gå ut sonen och jag då han fick andnöd i kylan så vi fick hålla oss inne.

Imorgon ska vi ta en liten loppisvända och sedan ska vi på dopfest som ordnas via kyrkan för de barn som döptes i just denna kyrka under förra terminen, trevligt. På söndagen blir det kalas hos en av mina kompisar, också trevligt :).

Visar nedan ett par vimplar/flaggspel som jag sydde ihop i veckan. Tycker vimplar är kul att göra, går fort och är lätt, även för mig som är dålig på att sy. Är en bra present också till någon med barn, går även bra till vuxna att ha på balkongen/uterummet eller vid fest. Trevlig helg nu!






2 kommentarer:

  1. Åhh har du bra loppistips, alltså ställen man kan åka till? Sommatid brukar de ju finnas lite var som helst men vintertid är de svårare att hitta tycker jag:-)

    Hälsningar Kim

    SvaraRadera
  2. Hej Kim!

    Jag bor i Stockholmsområdet och det är väl mer second hand än loppisar jag brukar åka till vintertid. Ett tips är Läkarmissionen i Vinsta/Vällingby eller Erikshjälpen i Spånga. I Sundbyberg finns flera, Myrorna, Stadsmissionen och minst två stycken till som jag inte vet vad de heter. Hoppas du fick lite tips!

    Mvh Petra

    SvaraRadera