onsdag 15 februari 2012

Smarrig efterrätt

Här är det fortfarande elände med sonen men idag tog jag med honom till vårdcentralen och det visade sig vara öroninflammation så nu har han fått penicillin den lille stackaren! Förhoppningsvis kommer det snart bli bättre bara vi får i honom penicillinet, han vill inte äta så det är lite svårt att få i honom något.

Tänkte titta in en snabbis och tipsa om en god efterrätt jag gjorde i söndags. Den är lite tidskrävande bara tyckte jag som inte hade gott om tid när jag gjorde den :) men den var väl värd besväret! Det är en chocolate chip cheesecake med nougat och hallon, receptet finns här och är gjort av Louise som vann förra årets Sveriges mästerkock. Ni hör ju själva hur gott det låter, nougat och hallon! Detta får bli ett bildlöst inlägg då jag i all stress missade att ta kort på cheesecaken.

Igår var jag och såg premiären av Dirty dancing-musikalen på Chinateatern, bättre musikaler har man sett men det är alltid kul att komma iväg och göra något sådant. Hoppas ni har och får en fortsatt bra vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar