fredag 30 september 2011

Dagens utsikt



Dagens utsikt från balkongen, så fint när löven börjar bli röda. Idag har jag åkt buss för första gången med barnvagn, blev förvånad över hur liten hänsyn folk visar, eller inte förvånad, snarare förbannad. När jag klev på bussen satt det en kille på yttersta sätet som hör till "barnvagnsutrymmet" och vägrade flytta på sig så jag fick stå, han hade sin ryggsäck på det andra sätet. När vi stannar vid gymnasiet så kliver det på en massa gymnasieungdomar och flyttar killen in ett snäpp men där sätter sig en gymnasieungdom i stället för att lämna plats till mig. Jag var väl för långsam antar jag så nu ska jag bli en sådan där barnvagnsmarodör som kör på folk för att komma först :).

Måste tipsa om en hysteriskt rolig blogg jag upptäckte idag, speciellt de två inläggen som handlar om hennes son, jag skrattade så tårarna rann. Min son är också rädd för mycket; Dammsugaren, elvispen (dock ej mixerstaven), män som är över 35 och höga ljud över lag. I vanliga fall hade jag självklart, artigt men bestämt, bett killen ovan på bussen flytta på sin väska men eftersom sonen blir rädd då han inte ser mig fick jag gott stå :). Ha en trevlig helg nu i höstsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar