torsdag 3 maj 2012

Kycklingsallad

Ni får ursäkta mina få blogginlägg på sista tiden, jag känner mig lite oinspirerad och har svårt att komma på saker att skriva om, det är orsaken. Tiden räcker inte riktigt till heller men jag ska försöka bättra mig.

Idag har jag varit duktig och sprungit 5 km, första löprundan på två år. Under graviditeten fick jag tidigt jobbig foglossning och efter förlossningen är ju inte blåsan den mest stabila så det har inte blivit av. Är glad över att jag faktiskt orkade, det gick inge vidare snabbt men ändå :). Har även cyklat 1 mil med sonen i bak och skötväska på axeln samt gått säkert 4 km så det har varit en aktiv dag.

Måste börja äta lite nyttigare också, mindre cola och mindre chips. Under valborgshelgen var vi en sväng in till stan där vi bl.a. åt thaibuffé till lunch, mycket smarrigt men efter en lunchbuffé var vi ganska mätta varför det blev kycklingsallad till middag. Receptet hittar ni här, blev gott men det behövdes ganska mycket balsamvinäger för att den inte skulle vara torr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar