söndag 22 april 2012

Gino - en enkel efterrätt


Nu har vi varit hemma i några dagar, är alltid lite skönt att komma hem till sig och sina saker trots att vi haft det jättebra. Ving har lyckats med sina Sunwing Resort-hotell måste jag säga, alla de jag har varit på har varit väldigt bra, speciellt nu när vi har barn blev det väldigt lyckat. Sonen blev kär i björnen Bernie och ville inte lämna honom när han var och vinkade hejdå i lobbyn på avresedagen :).

Igår lagade jag en mycket god och enkel efterrätt, Gino. I originalreceptet ska det vara banan i men det är ingen favorit hos mig så jag tog mango i stället, funkade alldeles utmärkt. Här kommer receptet:

Gino 4 port

4 kiwifrukter
15 jordgubbar
1 mango
100 g vit choklad

Skala och skär frukten i skivor, lägg i ugnsform. Riv chokladen över frukterna och gratinera i ugn i 200 grader på grillvärme i cirka 5 min. Servera med vaniljglass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar